Kledingzwemmen

Een belangrijk onderdeel van het leszwemmen is het kledingzwemmen. Hiermee worden de kinderen voorbereid op situaties die kunnen ontstaan als het kind in de buurt van water is. Per diploma dragen de kinderen meer kleding en de afstand van het kledingzwemmen neemt toe.
MG_2156c-scaled.jpg

Kledingvoorschriften

Halverwege het semester start het kledingzwemmen. De les start dan altijd met kledingzwemmen. Halverwege de les doen de kinderen de kleding uit en gaat de les verder in badkleding. Om weinig tijd te verliezen aan het omkleden dragen de kinderen de kleding over de badkleding heen. De inhaallessen zijn altijd zonder kleding.

Diploma A

• Hemd
  • Korte tot half lange broek met rits of knopensluiting (geen legging, voetbal- of ander soort sportbroek),
  • T-shirt.

Diploma B

• Hemd
  • Lange broek met rits of knopensluiting (geen legging, voetbal- of ander soort sportbroek),
  • Sokken
  • Shirt met lange mouwen.

Diploma C

• Shirt met lange mouwen
  • Regenjack.

zwemvaardigheid 1, 2 en 3

• Shirt met lange mouwen
  • Vuilniszak (geen lekke)

Zwemvaardigheid 1, 2 & 3

Zwemkleding, onderbroek, hemd, lange broek met rits of knopensluiting (geen legging, voetbal- of ander soort sportbroek), schoenen (geen crocs of surfschoentjes) met stevige zool, sokken, een shirt (met lange mouwen) en vuilniszak.

Survival 1 & 2

Zwemkleding, onderbroek, hemd, lange broek met rits of knopensluiting (geen legging, voetbal- of ander soort sportbroek), kaplaarzen, sokken en een shirt met lange mouwen en winterjas.

Snorkelen 1, 2 & 3

Voor het examen van snorkelen 1,2 en 3 is alleen een snorkeluitrusting nodig.